Wil je leren hoe je een digitale schil bouwt om je product of dienst? Dan ben je hier op het juiste adres. 

Net als in de kleding ben je natuurlijk ook met je product of dienst bezig om met de mode mee te gaan. Maar soms is het nodig om een grote stap te maken. Innovatie noemen we dat vaak. Ben jij op zoek hoe je met software en techniek de verbinding kunt hebben en houden met je klant? Wij kunnen je hiermee helpen. Met deze cursus, on-line en via onze digitale meetings waarmee we je helpen om de theorie toe te passen in je eigen bedrijf.

Wat kan de digitale jas voor je betekenen?

Wat bedoelen we met een digitale jas? Het is een logische verbinding van je product met de computer die op je bureau staat, of populair gezegd; je product online brengen naar de cloud. Bijvoorbeeld je maakt een onderdeel van een machine, en je weet dat jouw onderdeel na 40.000x onderhoud nodig heeft voor optimale werking. De machine zelf heeft een onderhoudscyclus van 100.000x. Jij weet met jouw kennis dat dit direct een performance probleem geeft, en dus ook een winstderving. De totale machine doet het natuurlijk prima. Maar op jouw onderdeel laten ze punten liggen. Jammer, want jij bent zo gepassioneerd over je product.

Hoe kom je in beeld?

Kan jij met een app een performance verbetering voorstellen en daar een opbrengst verbetering in zetten, dan ben je de man. En wellicht gaat dit ook gepaard met de updates van je product die je voor andere klanten hebt bedacht. Of…. het moment om een upgrade te verkopen.

Kan dit ook met diensten?

Jazeker, de puzzel leggen van de digitalisering van je product of dienst begint bij het vastleggen van de kennis die je als bedrijf levert.

Een regionaal financieel adviesbureau levert hypotheken, en leeft nu van het persoonlijk advies. Een gesprek duurt bij hun iets meer als een uur. Ga je naar de concurrent die als prijsvechter in de markt staat, dan sta je met een half uur weer buiten.

‘Ben je beter geholpen als er meer tijd voor je genomen is?’ was mijn vraag. Qua hypotheek niet, maar met dat we naar de hypotheek hebben gekeken hebben we ook de andere aspecten van je financiële situatie bekeken. De hiaten daarin zijn nu ook in kaart.

Digitalisering gaat de hypotheek markt zeker beïnvloeden, ockto en andere tools maken dat er binnen een standaard raamwerk een standaard, maar goed advies gegeven kan worden. Dit zijn geconnecteerde systemen. De data die beschikbaar is via API’s en niet noodzakelijk opgehaald hoeven worden. Zelfs liever niet, omdat ze steeds aan verandering onderhevig zijn. De Digitaliseringsstrategie van dit voorbeeld is dat het component hypotheek de ijsbreker is die de relatie moet leggen voor het pakket financiële rust en vrijheid die in het 2de advies er direct achteraan komt. Dit kan over de as van besparing voor de klant omzetten in een kapitaalverzekering, om zo over 10 jaar de nieuwe keuken te financieren. Of over de as rust, waarbij de draagkracht goed in beeld is zodat de afhankelijkheid van financiële meevallers niet meer leidend is voor ‘fun’.

Customer intimacy

De binding met je klant voor de komende jaren vast te houden door een doorlopende stroom van relevante berichten over zijn persoonlijke situatie is je werk. Customer intimacy. De kenniskloof die je overbrugt met je persoonlijkheid omzetten in softwarematige oplossingen noemen we Digitalisering #JoinDGTL.

Je eigen kennis en interne data beschikbaar maken via een chatbot of een app helpt je intern om je proces beter te beheersen (bedrijfsfocus), maar het primaire doel zou moeten zijn; relevant zijn voor je klant. Jullie klanten accepteren geen nieuwsbrieven meer met ‘dit kan interessant voor je zijn’ berichten. Ze verwachten berichten die toegespitst zijn op hun eigen situatie, Bank x past de voorwaarden aan waardoor je nu met oversluiten van je hypotheek €… kan besparen op je maandlasten. Als je dit bedrag nu stort in een polis X dan heb je over 8 jaar een vrij te besteden budget voor het droomdoel Y. Herken je het persoonlijke gesprek wat je voert met de adviseur aan tafel? Dat kan nu met connected data Online plaatsvinden. Is jullie Digitaliseringsstrategie op orde?

Join DGTL – Cursus boeken:

Digitalisering

JoinDGTL-Digitalisering voor het MKB
4950 Excl BTW
  • E-learning in 8 weken
  • Persoonlijke coach
  • Certificaat
Popular

Samen

Wat is Join DGTL? Kan ik dat alleen, of doe je dat samen? Wij zien een nieuwe trend, de ketensamenwerking. Digitalisering maakt het niet alleen mogelijk, het is vaak onderdeel van de succesformule. Denk nog even aan de machine bouwer van hierboven. Een life-cycle management systeem bouwen doe je niet makkelijk voor je alleen, samen kan je een veel grotere impact maken. Wij zoeken bedrijven die een probleem groter willen aanpakken, om met hun een platform te bouwen. We hebben er al een paar gedaan. Zie hieronder.

Je problemen digitaal oplossen door samen te werken in een platform. Kies hieronder je onderwerp.

  • Up-Hub
  • AGRO2Food
  • MaritiemHub

 

Energie HUB

Binnen het platform de UPHub ontwikkelen we hoe het proces loopt van de energie transitie voor kantoren. Welke stappen je moet doen om uiteindelijk een energie C-label en later een A-label te kunnen krijgen. Een app waarin je je eigen profiel aanmaakt, NAW-gegevens invult gekoppeld aan het BAG-register van het kadaster. Zo kun je stap voor stap je profiel opbouwen.

We willen ons allemaal wel inzetten voor de energietransitie, het leeft in de samenleving. Met deze digitale expert is het voor bedrijven mogelijk om de transitie in 1x goed te doen, en daarmee een kostenbesparing te realiseren. Door te kijken naar hoe zit je pand in elkaar, wat doet je buurman, wat doen mensen met een soortgelijk gebouw? wordt informatie gecombineerd. AI bepaald waar de kansen liggen en de aanpassingen gedaan moeten worden. Leveranciers kijken allemaal naar de zelfde informatie waardoor de UP-hub kosten bespaart en er veel minder vragen te stellen zijn. Bijvoorbeeld wanneer er een financieringsvraagstuk is kan in het platform gelijk geschakeld worden om te zien welke subsidie en/of groene lening er mogelijk is in jouw regio.

Agro2Food HUB

Zowel vanuit de agrarisch ondernemer als vanuit de consument, groeit het idee dat meer verbinding in de voedselketen tal van voordelen heeft. Dit kan gaan over afstemming van een veranderende vraag en aanbod, behoud van biodiversiteit, verbeterd welzijn, hoge voedselveiligheid of goede gezondheid van mens en dier. Minister Schouten geeft deze beweging dan ook een prominente plaats in haar beleid voor kringlooplandbouw.


In dit project willen we de haalbaarheid onderzoeken van het toepassen van blockchain. Als veehouders hun producten verduurzamen en/of (ver)nieuwende marktconcepten gebruiken creëren zij hierdoor een beter verdienmodel. Customer intimacy wordt beïnvloedbaar door de producent door het gebruik van smart contracts en dit opent de weg voor een nieuw verdienmodel.

Samenwerkend Cluster Maritiem URK

Maritiem HUB

Innovatie in de logistieke sector is leuker als je wordt gedreven door een cluster. Uitgedaagde vooruitgang om samen een sector betrouwbaar en vernieuwend aan te laten sluiten met de nieuwste technologie.

Grote en zware materialen onder zware omstandigheden laten functioneren betekend een robuuste basis. Digitalisering klinkt dan altijd zeer fragiel. OffLine en OffShore geeft de nodige uitdagingen.

Samenbrengen van spraakherkenning, IOT, sensoren en buffering geeft mogelijkheden die we niet verwachten.

Hoe wij denken verder te komen is een netwerk van technologieën die parallel aan elkaar kunnen draaien. Eenvoudige invoer, en M2M communicatie die OffShore invoer overbodig maakt.

Jouw hub bouwen? Binnen 3 maanden je 3 fases doorlopen? Door onze ervaring brengen we de hub voor het cluster of onderwerp waarmee jij worstelt up en running.

Fase 1: Samen sta je sterker! De kans is groot dat jouw collega-ondernemers naar dezelfde DGTL oplossingen op zoek zijn. Spreek met ze af en zoek naar gemeenschappelijke data. Dit kan je natuurlijk ook heel goed (laten) faciliteren door jouw branchevereniging of ondernemersgroep. Ben je zover om hierover te brainstormen dan ben je vrijblijvend welkom op 1 van onze Brainstorm friday sessies. We zorgen er dan voor dat je/ jullie op een gestructureerde manier een stap verder komen in jouw DGTL zoektocht naar een eigen platform.

In fase 2 en 3 gaan we je/jullie gericht begeleiden naar de uitvoering van jullie

 

 

 

 

Software is steeds meer een kompas, je vertrouwt er op, en het mag je aanspreken op je gedrag.